Hoe zorgen we voor continue groei en verbetering met onze shop?
Zonweringstunter.nl is van een pionier uit 2004 uitgegroeid tot de marktleider in goedkope online binnen- en buitenzonwering en rolluiken. Daardat ze rechtstreeks uit fabriek leveren, kunnen ze maatwerk van topkwaliteit leveren tegen de allerlaagste prijzen. De efficiënte workflow die het bedrijf heeft met behulp van de webshop draagt bij aan het behouden van hun positie als marktleider en het uitbouwen ervan.
De ontwikkelingen gaan snel op het gebied van SEO, marketing, usability en webstandaarden.
Het is een continue uitdaging om de website steeds verder door te ontwikkelen, aan te passen aan de doelgroep en te optimaliseren volgens de laatste technieken en inzichten.
Maatwerk webshop op een framework
Zonweringstunter.nl is gebouwd als maatwerkwebshop op het Exolog framework. Daarmee heeft Zonweringstunter.nl een flexibel platform, wat niet alleen meegroeit met de behoeftes, maar altijd voorop loopt op het gebied van technische ontwikkelingen.
Het beheer van een omvangrijke webshop is voor Zonweringstunter.nl verrassend makkelijk. Dat komt omdat in Exolog het volledige beheer aan de voorkant plaatsvindt. Dat betekent dus bewerkingen doen op de pagina zelf, volledig in de look-and-feel van die pagina.
Ook het beheer van produkten, categorieen en produktopties gebeurt aan de voorkant. Daarmee bespaart Zonweringstunter.nl kostbare tijd en kan ze extreme pieken door warm weer prima aan.
Optimale structuur en conversie
Bij het opzetten van de maatwerk webshop is er goed nagedacht over de websitestructuur. Met het ontwerpen is er maximaal rekening gehouden met gebruiksgemak en conversie. Er zijn de afgelopen jaar continu nieuwe functies toegevoegd.
Winkelmandje herinneringen: hogere conversie!
Zo is er een functie waarbij je als klant een reminder krijgt gemaild als je artikelen in je mandje hebt gedaan, maar nog niet hebt gekocht. Afhankelijk van of je daarna alsnog afrekent, krijg je drie reminders gemaild.
Door deze oplossing voor 'abandoned carts' is de conversie uit 'afhakers' flink gestegen!
Complexe produkten, eenvoudig beheerd
De complexe produkten, zoals zelf samen te stellen knikarmschermen, rolluiken of markiezen, vormen een uitdaging op zich. Afhankelijk van de lengte, kleur of uitval, kun je andere opties en ook prijzen krijgen.
Aan de achterkant hebben we alles in overzichtelijk formats weten te gieten, zodat het niet alleen waterdicht is voor de klant, maar bovendien makkelijk beheersbaar voor Zonweringstunter.nl.
Offertesysteem in de winkel op basis van de webshop
In de winkels van Zonweringstunter.nl wordt er ook gewerkt met de website. Een klant kan in de winkel eenvoudig een configuratie op papier als offerte mee naar huis krijgen. Hiermee gebruikt Zonweringstunter.nl een afgeleide versie van de website als offline offertesysteem voor haar klanten.
Ideale oplossing voor backorders
Een handige functie is ook de 'Hou me op de hoogte' optie, om direct een melding te krijgen als hun favoriete artikel weer verkrijgbaar is. Dit alternatief voor backorder is een ideale manier om in drukke tijden de klanten toch te binden.
Geoptimaliseerde checkout
De checkout van Zonweringstunter.nl is de afgelopen jaren geoptimaliseerd van een multi-step checkout naar een one-step-checkout.
De checkout houdt rekening met diverse scenario's, zoals ophalen in de winkel, levering tegelijk met montage of gewoon thuisbezorgd met de post.
Zowel Nederlandse als Belgische klanten kunnen betalen via hun betaaloptie naar keuze, via betaalprovider Omnikassa.
Implementatie Thuiswinkel Waarborg
Omdat Zonweringstunter.nl erg hecht aan betrouwbaarheid, transparantie en veiligheid, is gekozen om aan het keurmerk van Thuiswinkel Waarborg te voldoen. Dat betekent dat de website compleet is nagelopen en aangepast volgens hun strenge eisen. Daarnaast vinden er voortdurend checks, controles en upgrades plaats om aan de veiligheidseisen van Thuiswinkel Waarborg te voldoen.
Zoekmachineoptimalisatie goed geregeld!
Op het gebied van SEO blijft de website van Zonweringstunter.nl volledig bij de tijd. Daar zijn de SEO-specialisten van Webkracht verantwoordelijk voor. Dat betekent dat niet alleen de techniek altijd goed en up-to-date moet zijn, maar ook dat alle inhoud van de website voortdurend moet worden bijgewerkt. In een abonnement is geregeld hoe Webkracht hier verantwoordelijk voor is.
Veel blogs, artikelen en categorieën scoren goed op de gewenste termen. Daarnaast zijn er een groot aantal samenvattingen in Google gerealiseerd, zoals je in onderstaand voorbeeld kunt zien.