Regel het beter dan de rest met een eigen extranet
Als je het goed wilt doen ten op zichte van je concurentie, dan moet je op een slimme, effectieve en makkelijke manier je werkprocessen moeten regelen. Een extranet kan een goede manier kunnen zijn om dit te regelen.
Als het communiceren en delen van informatie met je doelgroepen een belangrijk onderdeel is van je bedrijf, wordt het tijd om te kijken of je dit eigenlijk wel op een professioneel nivo doet.
Door de snelle technologische vooruitgang van de afgelopen jaren, beseffen veel bedrijven dat ze met de juiste software de vruchten ervan kunnen plukken.
Een extranet is dan ook een enorm effectieve manier om jouw medewerkers contact te laten onderhouden met klanten en andere externe partijen.
Wat is een extranet?
Extranetten zijn in feite afgeschermde netwerken waarop informatie digitaal kan worden gedeeld. Met een extranet kunnen bedrijven een veilige online omgeving creëren om informatie centraal te delen en op te slaan.
Hiermee besparen ze niet alleen tijd, maar geven ze externe gebruikers ook toegang tot de juiste informatie, wanneer dat nodig is.
Het gebruik van een extranet wat in de cloud draait, en dus gewoon via je browser te benaderen is, betekent dat het niet nodig is om op een specifieke locatie te zijn om het extranet te gebruiken. Dit maakt een extranet ideaal voor bedrijven om informatie te delen met externe partijen, zoals klanten, externe toeleveringsketens en zakenpartners.
Waarom gebruiken organisaties extranetten?
Organisaties uit alle sectoren en branches kunnen extranetten gebruiken om de simpele reden dat iedereen informatie met derde partijen moet delen. Dit kan variëren van het delen van praktische gegevens zoals prijslijsten of voorraadinformatie tot het delen van gezamenlijke communicatie zoals ideeën en feedback.
Uiteindelijk is het vaak lonend om met een extranet te werken, als jouw organisatie met een aantal externe distributeurs en leveranciers werkt.
Voorbeelden van de toepassing van extranetten
Er zijn veel manieren waarop organisaties een extranet gebruiken. Hoe ze extranetten gebruiken, is afhankelijk van hun behoeften en bedrijfsstructuur. Bedrijven met een groot zakelijk netwerk van distributeurs kunnen bijvoorbeeld hun extranet als klantportaal gebruiken, hun externe partners verbinden met belangrijke documenten en ook de middelen bieden om met interne teams te communiceren.
Organisaties kunnen ook extranetten gebruiken om een klantportaal te bouwen. Dit biedt hun externe klanten een overzichtelijk privénetwerk van waaruit ze problemen kunnen melden, contact kunnen opnemen met technische ondersteuning en bijvoorbeeld trainingsmateriaal kunnen bekijken.
Denk je ook na over een extranet?
Zoals je ziet zijn er verschillende mogelijkheden om een extranet in te zetten voor jouw bedrijf. Webkracht ontwikkelt een extranet altijd op maat, omdat jouw wensen specifiek bij jouw bedrijf passen. We zijn ervan overtuigd dat we jou zo op de beste manier kunnen helpen.
Wil je eens over de mogelijkheden praten? Of heb je een extranet en wil je het uitbreiden of denk je na over vervanging? Plan een meeting en we gaan het over jouw extranet-wensen hebben!